رمز عبور به ایمیل شما ارسال می شود

مدیریت اضطراب کودکان درباره ویروس کرونا

مدیریت اضطراب کودکان درباره ویروس کرونا

مدیریت اضطراب کودکان درباره ویروس کرونا -از آنجا که تأثیر بین المللی ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است ، اخبار مربوط به این ویروس بر رسانه ها حاکم است ، و در مباحث خانوادگی و مکالمات کلاس در سراسر جوامع جهانی ما وارد شده است. والدین و مربیان اطلاعات بهترین روش را در مورد نحوه مدیریت اضطراب کودکان در مورد کرونا به اشتراک می گذارند.

در حالی که خانواده ها با تغییر در کارهای روزمره خود روبرو هستند ، تعداد فزاینده ای از کودکان نسبت به آینده احساس عدم اطمینان و نگرانی می کنند. به همین ترتیب ، بسیاری از والدین و مربیان ممکن است بپرسند که چگونه می توانند به بهترین وجه از فرزندان در برابر اضطراب دنیای پیرامون کودکان حمایت کنند. بنابراین ، والدین در مواجهه با نگرانی های ویروس کرونا چه کاری می توانند انجام دهند؟

نکات برتر برای والدین در خصوص مدیریت اضطراب کودکان درباره ویروس کرونا

نکات برتر برای والدین در خصوص مدیریت اضطراب کودکان درباره ویروس کرونا

اطلاعات دقیقی که در مورد ویروس کرونا به فرزندتان می دهید بستگی به سن آنها و تجربیات خانواده شما دارد. با این حال ، برخی از نکات کلی برای حمایت از فرزندانتان عبارتند از:

گزینه های دیگری برای صحبت کردن ارائه دهید

گزینه های دیگری برای صحبت کردن ارائه دهید. برخی از کودکان ممکن است توصیف نحوه احساس آنها دشوار باشد. فعالیتهای مبتنی بر بازی مانند “بازی کثیف” (به عنوان مثال ، گل بازی ، آب بازی) و کارهای هنری (به عنوان مثال ، نقاشی و رنگ آمیزی) ممکن است به کودکان کمک کند تا احساسات  خود را بیان کنند و احساس خود را مدیریت کنند. اگر نگرانی دارید ، با یک روانشناس در تماس باشید.

روال تکراری و عادی کار های روزانه خود را در جای خود نگه دارید

روال تکراری و عادی کار های روزانه خود را در جای خود نگه دارید. کارهای روتین و تکراری روزانه برای رشد و نمو کودکان بطور معمول ضروری است. در صورت تغییر اجباری در کارهای روزمره در مدرسه و کار ، یک روال روزانه سازگار را در خانه خود  انجام دهید. فعالیتهای سرگرم کننده و تحریک کننده را طبق مقررات بهداشتی انجام دهید. برخی از ایده ها عبارتند از: پخت ، بازی های خانوادگی و بازی در فضای باز.چهار چوب کارها وروال روتین خانه را بهسمت فعالیت مثبت تغییر دهید.

احساسات خود را شناسایی و مدیریت کنید

احساسات خود را بشناسید و مدیریت کنید. کودکان به شدت از پاسخ و احساس بزرگسالان پیرامون خود تاثیر می پذیرند. هنگام صحبت با فرزندان و دیگران در مورد ویروس ، آرامش خود را حفظ کنید و در اجرای اقدامات پیشگیری (از جمله اقدامات بهداشتی یا سایر تغییرات روزمره) از رفتار آرام استفاده کنید. از شناسایی علائم آسیب زا اطمینان حاصل کنید.

دریابید فرزند شما از چه اطلاعاتی آگاهی دارد

دریابید فرزند شما از چه اطلاعاتی آگاهی دارد. برای کودکان در سن مدرسه ، به آرامی از آنچه در مورد ویروس کرونا شنیده اند بپرسید. به آنها فرصتی دهید تا درباره هرگونه نگرانی صحبت کنند و هرگونه تصور غلطی را که ممکن است داشته باشند با آرامش تصحیح کنید. برای جلوگیری از اضطراب غیرضروری در کودکان خردسال ، ممکن است مایل نباشید موضوع را مستقیماً با آنها مطرح کنید. درعوض ، هر نگرانی که ممکن است ایجاد کند ، یا منابع مراجعه کننده به ویروس را با دقت گوش دهید. اطمینان خاطر را پیشنهاد دهید و با آرامش هرگونه باور غلط را تصحیح کنید.

اطلاعاتی را که باید بدانند در اختیار فرزندان قرار دهید.

در اطلاعاتی که ارائه می دهید صادقانه و دقیق باشید و به هر گونه سؤالی که ممکن است فرزندشما بپرسد پاسخ دهید. هرگونه سؤال یا نگرانی را که مطرح می کنند ، برطرف کنید. با آرامش و اطمینان خاطر فرزندان خود را در مورد هرگونه تغییر در اقدامات بهداشتی یا روال مدرسه و خانه ، آگاه سازید ، این امر در مدیریت اضطراب کودکان درباره ویروس کرونا کمک خواهد کرد. و از جمع آوری اطلاعات نادرست کودکان در جای دیگر جلوگیری می کند.

خود را برای گذراندن وقت با کیفیت در کنار فرزندان خود آماده کنید.

خود را برای گذراندن وقت با کیفیت در کنار فرزندان خود آماده کنید. این کارباعث افزلیش احساس امنیت درکودک می شود و به آنها فرصت های فراوانی می دهد تا درمورد احساساتشان با شما صحبت کنند.

خود را برای گذراندن وقت با کیفیت در کنار فرزندان خود آماده کنید.

قرار گرفتن در معرض رسانه را محدود کنید

قرار گرفتن در معرض رسانه را محدود کنید. اطلاعات مناسب سن نمی تواند به خصوص در کودکان خردسال اضطراب و سردرگمی را افزایش دهد.
اقدامات بهداشتی را به طور مثبت تشویق کنید. به فرزندانتان بخواهید که با آرامش و روحیه مثبت درگیر اقدامات بهداشتی شوند. در صورت امکان ، این کار ها را برای کودکان خود سرگرم کننده و لذت بخش کنید (به عنوان مثال ؛ روال شستن دست همراه با یک آهنگ محبوب).

برچسب ها

احمدرضا کرمی

احمدرضا کرمی

مهندس الکترونیکی هستم که بعد از فارغ التحصیلی و به صورت کاملا اتفاقی وارد حوزه محتوا شدم. از قدیم عاشق ادبیات و زبان فارسی و دلباخته زبان انگلیسی بودم اما به دلیل برخی مسائل نتوانستم طعم شیرین وصال را بچشم. از همان ابتدا نوشته‌های من به صورت تحلیلی و کاربر محور بوده که ناشی از مدل ذهنی ارزش آفرینم و همچنین تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک است. پس از آشنایی با بازاریابی محتوایی و علم مارکتینک، تکنیک‌های نویسندگی اثربخش را چاشنی کارم کردم. دیگران مرا کارشناس بازاریابی محتوایی می‌خوانند. خودم اما فکر میکنم نویسنده‌ای هستم که دغدغه ارزش آفرینی دارد و استفاده از علم بازاریابی در این راه به من کمک می‌کند. هدف غایی من این است که همچنان که خودم از نوشته‌هایم لذت می‌برم، باری هر چند کوچک از دوش خوانندگان مطالبم بردارم.

پرسشی دارید؟ پاسختان را خواهیم داد ...

دیدگاهتان را بنویسید